Kennisbank

kleurige paraplu
We delen bij blide onze kennis en ervaringen graag met anderen. Daarom hanteren we geen copyright: U kent dat ongetwijfeld, zo'n erretje in een rondje. Wij zijn van "copyleft" (te symboliseren door een L in een rondje). Dat betekent dat u vrijelijk over ons gedachtengoed, onze werkwijzen en ons instrumentarium mag beschikken.

Copyleft symboliseert onze gedachten over leren en leven: wat hebben we nou écht van onszelf? We hebben alles geleerd dankzij en door anderen. Assembleren van nieuwe inzichten is innoveren. Daaraan doen we graag mee. En we delen dat dus graag met u.

assertiviteit

Op een goede wijze uw eigen belangen behartigen en daarbij ook rekening houden met de ander? Niet iedereen heeft dat even goed geleerd en assertiviteit is nog steeds geen studievak op school. Maar bijleren en veel verder komen is mogelijk.. >> lees verder

beoordelingsgesprek

Elk gesprek doet er toe. Zeker als het een beoordeling betreft. Het is een formeel moment over uw functioneren en geeft aangrijpingspunten voor uw persoonlijke ontwikkeling. Doe er dus uw voordeel mee! >> lees verder

bibliotheek / blideotheek

Al onze boeken en instrumenten kunt u als klant gratis bij ons lenen. Onze bibliotheek noemen we blideotheek. Deze bevat ondertussen ruim 650 titels. Meer dan 725 stuks. Natuurlijk hebben we ze zelf ook gelezen. Vraag er naar en leen er eens een. >> lees verder

biografie

Het doel van biografieonderzoek is bewustwording van belangrijke thema's uit uw levensloop en loopbaan, om vanuit nieuwe inzichten zelf sturing te geven aan de invulling van uw toekomst. In de biografische methode doen we op een systematische... >> lees verder

curriculum vitae

Een CV is vaak de eerste indruk die u kunt achterlaten. Hierbij wat tips voor de vorm én voor de inhoud. Om er een goede eerste indruk van te maken. De eerste stap op weg naar een sollicitatiegesprek én nieuw werk! >> lees verder

feedback geven

Feedback is een essentieel onderdeel van communicatie. Ontvangen én geven zijn een kunst apart. Hierbij tien tips om een ander behulpzaam te zijn met het geven van feedback.

? >> lees verder

gesprekken voeren

We praten wat af. Toch is het voeren van een goed gesprek een kunst. Voorbereiding helpt, en oefenen maakt het steeds eenvoudiger. Een paar handvatten op een rij over verschillende soorten gesprekken en manieren om een punt te maken. >> lees verder

heartmath: hartcoherentie

Ons hart slaat niet zo regelmatig als veel mensen denken. Het tempo versnelt en vertraagt, wat normaal is: hierdoor kan het hart zich ook aanpassen aan veranderende omstandigheden.
Het hartritme k... >> lees verder

klanten werven

Ondernemen is klanten tevreden maken. Toch vallen er altijd klanten af. Daarom zult u nieuwe klanten moeten werven. Hoe maak je contact met potentiele klanten? Wat is goed relatiebeheer? Een stap voor stap aanpak. >> lees verder

leiderschap

Het verschil tussen leiderschap en management is groot. Een leider houdt de regie. Een manager wil sturen. >> lees verder

marketing

Marketing is de mix van uw formule waarmee u uw onderneming in de markt zet. Het is een geintegreerd geheel waardoor uw onderneming zich kenmerkt. Herkenbaar is voor uw klanten. >> lees verder

netwerken

Kopjes koffie/thee drinken met mensen waar u wijzer van wilt worden, dat is netwerken. Maar wel goed voorbereid. Kinderen zijn er meesterlijk in, maar dan met ranja. Als u de vragende partij bent dan is het goed om aan een aantal zaken te denken. >> lees verder

oefenen en repeteren

In sport is het heel duidelijk: u zult moeten oefenen om in de prijzen te vallen: tot dollens toe de radslag doen, duizendmaal een penalty nemen. Ook bij het bespelen van een muziekinstrument vinden we repeteren gewoon. En in uw werkende leven? >> lees verder

omgaan met tijd

Omgaan met tijd is vaak een lastige zaak. Maar: goed met tijd omgaan kan uw werk en leven erg veraangenamen. Doe eens mee aan een van onze thema-ontmoetingen over dit onderwerp. Geen tijd voor? Hier staan onze time managementtips verzameld. >> lees verder

omgaan met verlies

Omgaan met verlies is altijd lastig. Een baan weg of een relatie kwijtraken: het stuit altijd op onze weerstand. Hoe kunnen we leren accepteren dat het is zoals het is - en weer verder? Een klus waarbij we u graag behulpzaam zijn. >> lees verder

ondernemen

Ondernemers is een bijzonder slag mensen. Ze willen graag zelf aan het stuur zitten. Ze zien er niet tegen op om zelf kaders te maken en die ook zelf te bewaken. Lang niet iedereen is geschikt om zelf te ondernemer of een bedrijf te runnen. >> lees verder

opdrachtgeverschap

U kent het vast wel. Van die acties waar geen vervolg op komt. Waar u weer achteraan moet trekken. In plaats van hulp van uw leverancier, ervaart u zorgen. U moet voortdurend die ander op actie zet... >> lees verder

P&O / HRM

We gaan andere arbeidsmarktverhoudingen tegemoet. De eerste tekenen zijn er al. Dr. John Sullivan is een zeer ervaren en bekende HR kenner. Hij tekende 5 trends op. Voor 2011. Snel aanhaken dus.... >> lees verder

persoonlijke ontwikkeling

Persoonlijke ontwikkeling is echt heel persoonlijk... Een grotere dooddoener is nauwelijks te verzinnen. Toch zijn wij overtuigd van individueel maatwerk. Dan is er altijd groei! >> lees verder

publiciteit genereren

Een slimme methode om voordelig aandacht voor je bedrijf of je aanbod te krijgen is natuurlijk een artikel in de (regionale) krant of een item op (regionale) televisie. Effectiever en goedkoper dan... >> lees verder

respect

Repectvol omgaan met elkaar (= elk ander) is een ware levenskunst.
Daarvoor moeite te willen doen betoont de echte leider. Dat kan gelukkig ook in het werk van alledag. Bijvoorbeeld gewoon op de afgesproken tijd beginnen. Dat levert veel energie op. >> lees verder

R.E.T.

Met Rationele Effectiviteits Training leert u zichzelf te coachen in lastige situaties. U verhoogt uw persoonlijke effectiviteit en leert handiger om te gaan met uw eigen emoties, door invloed uit te oefenen... >> lees verder

schakelen

Problemen kunnen nooit worden opgelost op het niveau waar ze zijn ontstaan. Wij leren u een handig schakelpaneel dat schaalbaar is op alle situaties. Handig! En u kunt het toepassen op uw leven, uw werk, uw dag, of gewoon op een afspraak van een kwartiertje. >> lees verder

sollicitatiebrief

De sollicitatiebrief is het bruggetje tussen de mogelijkheid of ruimte in de organisatie en uw CV. Een gesprek - dus aan tafel komen - is het doel van de brief. De kunst is dus om in géén geval op de wegwerpstapel terecht te komen... >> lees verder

sollicitatiegesprek

U bent uitgenodigd voor een gesprek, gefeliciteerd! Maar dat is wel spannend, solliciteren. Een frisse indruk maken, de goede woorden vinden: hier een aantal tips ter voorbereiding. Een goede voorbereiding is immers... de halve baan! >> lees verder

1 | 2 | >

Berkenlaan 659321 GV Peizet 050 50 3 50 50info@blide.nl